Prohledat tento blog

pondělí 13. ledna 2014


Sexuální závislost ničí život vám i vašim blízkým

SEX. Slovo, které už není takovým tabu jako za časů našich maminek a babiček. Přesto, když se řekne sexuální závislost, málokdo se k ní přizná. A ještě míň lidí tak učiní veřejně. Jak moc tato závislost ovlivňuje životy lidi, kteří jí trpí? Toleruje ji společnost více u mužů nebo u žen? Ví o ní partner? Jak se taková závislost tají? To všechno jsou otázky, na které spousta z nás chtěla znát odpovědi. Ve svém článku na munimedia.cz se pokusím na všechny odpovědět.

Nejdřív ale musíte ve svém okolí najít někoho, kdo je takto „postižený“. A pak ho ještě musíte přesvědčit, aby se s vámi podělil o své zážitky. Já mám naštěstí kamarádku, která je v tomto ohledu velmi sdílná a nebojí se odpovídat na rovinu. Ale protože má doma manžela a tři děti, rozhodně nechce vystupovat pod svým skutečným jménem. Proto jí budeme říkat Pavlína.

Ještě před schůzkou jsem se důkladně připravila. Našla jsem si na internetu, co to vlastně sexuální závislost je, jak se projevuje, jaké jsou potřeby takových lidí. Dozvěděla jsem se mimo jiné, že ještě donedávna definice sexuální závislost neexistovala. Alespoň ne jako lékařská definice. Ta byla uznána teprve nedávno a od té doby se k ní hlásí někteří i slavní lidé – Michael Douglas, David Duchovny, Tiger Woods. Díky tomu, že se jedná o „novinku“ ve světě závislostí, objevila jsem pouze jednu publikaci, která toto téma rozebírá. Jediným problémem je, že je z pohledu křesťanství a prapůvod této „poruchy“ hledá v bibli.

Domluvit si schůzku s Pavlínou nebyl problém. Dala po obědě spát děti, jedno bylo ve školce, uvařila kávu a mohla se pustit do vyprávění. Vzhledem k citlivosti tématu jsem ale nemohla rozhovor nahrávat ani natočit video či udělat fotky. Proto z multimediálního obsahu využiji pouze ilustrativní foto. Podařilo se mi také natočit audio anketu, kde si můžete poslechnout názory a zkušenosti dalších lidí, kteří sice nejsou touto závislostí postiženi, ale někteří se s ní už setkali. 

Z důvodu nedostatku knižních zdrojů jsem se rozhodla oslovit i některé psychology a sexuology. Od nich jsem se dozvěděla pár zajímavých informací, které se spolu s příběhem Pavlíny dočtete v článku na webu munimedia.cz.
Vlastní názor na toto téma můžete vyjádřit i na naší stránce na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat