Prohledat tento blog

úterý 14. ledna 2014

Sportem ku zdraví a k nové závislosti

Je možné stát se závislým na cvičení? Návštěvníků fitness center v dnešní době neustále přibývá. Zvlášť po novém roce "fitka" praskají ve švech, a každodenní dávka pohybu se pro mnoho lidí stala tak samozřejmá, jako čištění zubů. Ze všech stran slyšíme o prospěšnosti cvičení, ale platí to opravdu vždycky? Mnoho z nás má ve svém okolí někoho, koho od hodiny ve fitku neodradí málem ani chřipka, protože si den bez cvičení zkrátka nedokáže představit. Možná o sobě i hrdě hlásá, že je závislák. Je to ještě zdravé, nebo už jde o zdraví?


Od práce na článku je třeba si odpočinout. Třeba cvičením.

O kom budu psát svůj článek, mi bylo jasné hned ve chvíli, kdy jsem si vybrala téma. Konec konců to bylo možná i naopak, jakmile jsem přišla na ideální respondentku, téma bylo jasné. Když se řekne závislost, člověku se většinou vybaví drogy, cigarety, alkohol. Možná taky sladkosti nebo počítačové hry. Závislost na cvičení do této evidentní kategorie nespadá. Je tedy škodlivá? A musí být vlastně každá závislost nezdravá? Na to jsem se pokoušela přijít během psaní svého článku a také prostřednictvím ankety, kterou jsem natáčela se studenty Masarykovy univerzity.

Ačkoliv pocházíme ze stejného města, Moniku jsem dlouhou dobu znala pouze online. Sledovala jsem její začátky i pozdější úspěchy, když se její blog Fitness as a lifestyle stával známějším a známějším, a začal sklízet první úspěchy. Dnes Monika patří mezi nejznámější české bloggerky ve své kategorii. Píše o zdravém životním stylu, stravování, o sportu a cvičení, i o svém životě. Poslední dvě témata jsou v poslední době silně propojená.

A tak jsem Moniku poznala osobně, jako trenérku ve fitness centru, když mě za necelou hodinu dokázala zničit tak úspěšně, že jsem mohla ždímat tričko. S přispěním k mému článku souhlasila více než ochotně, a celá jeho tvorba byla vyslovenou radostí. Monika mě svým blogem a příběhem, o který se na něm dělí, od začátku inspirovala, a stejně tak mnoho dalších čtenářů, kterých ji dnes sleduje více než 1200. Ve skupině, kterou k blogu založila na facebooku, je jich ještě o něco více. Inspirativní bylo i psaní jejího příběhu, a po jeho dokončení mi zůstal jediný pocit: chci vědět, jak to bude pokračovat. 

Vy si o její závislosti na cvičení budete moci přečíst už 26. ledna na munimedia.cz.

Zatím nás sledujte na Facebooku!

Žádné komentáře:

Okomentovat