Prohledat tento blog

sobota 18. ledna 2014

Dobrý sluha, zlý pán. I z mobilu se může stát závislost.


Víte, co je nomofobie? Závislost na mobilním telefonu. Ano, taková závislost se dá jen těžko změřit. Mobil totiž máme téměř všichni, náš život je díky němu o tolik jednodušší a nikdo by se ho nejspíš dobrovolně nevzdal. Ale znamená to, že jsme na něm opravdu všichni závislí? Kde se nachází hranice mezi běžným užíváním a závislostí, která začne negativně ovlivňovat váš život?

Původně jsem si myslela, že člověka závislého na mobilním telefonu najdu lehce. Vždyť znám tolik lidí, co bez něj neudělá ani krok. Ale nakonec to bylo daleko obtížnější. Spousta mých kamarádů, známých nebo kamarádi kamarádů mají svůj mobilní telefon sice stále u sebe, ale žádný z nich nevyslovil větu: „Nedokážu si bez něj představit svůj život!“ tak, aby to myslel vážně.

Nakonec jsem se s ideálním respondentem seznámila díky kamarádce. Dala mi kontakt na kluka, o kterém tvrdila, že si dokáže závislost na mobilním telefonu přiznat.

Sešli jsme se spolu jedno odpoledne v kavárně a on mi začal o svém vztahu k mobilu vyprávět. A já jsem věděla, že právě jeho příběh bude vhodným materiálem k mému článku. Sice přiznal, že tahle závislost není tak odsouzeníhodná jako závislost na cigaretách, alkoholu nebo drogách, ale nechtěl zveřejnit své jméno ani fotku. Proto jsem se rozhodla doplnit článek fotogalerií s ilustračními fotkami.

Na internetu jsem našla o této závislosti dostatek informací a hodně mě zaujal jeden korejský výzkum. Podle něj trpí v Koreji závislostí na telefonu dokonce i malé děti. O tomto výzkumu si můžete více přečíst zde. Chtěla jsem zjistit, jaká je situace u nás a vydala jsem se do jedné základní školy a na toto téma hovořila s učiteli.

Taky jsem během několika dnů natáčela anketou s převážně mladými lidmi a ptala se jich, jak by vypadal jejich den bez mobilního telefonu. Na jejich odpovědi i na celý článek se můžete těšit 29.ledna na webu munimedia.cz.

A sledujte nás i na facebooku (klidně prostřednictvím mobilního telefonu)!!!




Že by závislosti propadla i naše redakce?


                                     

Žádné komentáře:

Okomentovat