Prohledat tento blog

neděle 12. ledna 2014

Marihuana – droga na hranici zákona

Postavte sto lidí vedle sebe a zeptejte se jich na marihuanu. V podstatě se rozdělí na dva tábory – jedni, odpůrci legalizace, vám budou tvrdit, že to je jen startovací prostředek pro to, stát se feťákem, druhá, která je stále početnější a ráda by viděla „trávu“ mezi legálními drogami jako alkohol či cigaretami, vám bude tvrdit, že není o nic horší, než předcházející dvě zmíněné. Ať už se přikláníte na jednu, či druhou stranu, na našem webu munimedia.cz vám popíši příběh kuřáka marihuany, který se o sobě nebojí říct – jsem na ní závislý!

Muž, o kterém bude můj příběh, je obyčejný kluk kolem čtyřicítky, je mým kamarádem a na první pohled, ani na druhý, třetí, byste na něm nepoznali, že je závislý právě na marihuaně. A přece Pavel, což není jeho pravé jméno, zveřejnění jeho identity by mu mohlo uškodit v práci, každý den kouří alespoň jednoho „jointa“ a s klidem říká, jsem na ní závislý. Jenže. Hned vzápětí přináší zajímavý argument. Kouřím denně krabičku cigaret a několikrát týdně jdu na více než malé množství piv. Berou mě lidi jako notorického kuřáka či alkoholika? Ne!

Nepřehlédněte nás ani na Facebooku - ZDE!

I díky této rozporuplnosti, když jsme začali ve škole pracovat na projektu Závislosti, jsem si vybral právě marihuanu. A hned jsem věděl, že mým respondentem bude Pavel. Hned jsem mu volal a on souhlasil. „Jen mi slib, že tam nebudu vidět. Přece jen bych mohl mít kvůli tomu problémy v práci,“ položil podmínku.


Myslím si, že je to rozhodně splnitelná podmínka. V hlavě jsem začal ihned zpracovávat scénář projektu. Naskakovaly mi otázky, které v rozhovoru s ním použiju, ačkoliv konečná forma bude spíše „stořka“, začal jsem vymýšlet složení multimédií. Galerie byla pro mne jasnou volbou, protože de facto ilustrační fotky, které dokáží odvyprávět Pavlův příběh, by se daly pořídit. Ať už to budou jeho květináče s „marijánkou“ či balení „jointu“. To je všechno, co vypráví příběh. A druhé multimédium? Video s Pavlem by bylo super, nakonec jsem ale zvolil suché, přesto myslím zajímavé audio.

Na druhou stranu kouření marihuany má i své stinné stránky. Trává je nelegální! To s sebou samozřejmě přináší problémy. A Pavel mi naznačil, že se to týká i jeho. Jaké? To si budete moct přečíst v článku na našem webu munimedia.cz 28. ledna.